Puppiller och kanelbullar

Hej. Kom precis hem fån stan. Har vart hos docktorn. Har diabetes så går på regelbundna kontroller.
Ja och denna gången hade jag ny läkare som jag inte träffat innan. Min förra gick i pension. Hon värkar duktig.
Efteråt så var jag tvungen att gå på ögonbottenfoto. Det är rätt obehaglit man får droppar i ögonen en halvtimme innan. De gör så att puppilerna blir nästa lika stora som irisen och de kan inte reglera sig. Det var sånna droppar som kvinnorna tog för i tiden för att få vackraren ögon. 
Så det var jätte jobbigt att gå de korta biten till ögon motagningen. Det var ljust mamma fick leda mig.
Sen när man ska fotta så får man sitta i en stol och lägga hakan på ett stöd och titta in i en jätte stark lampa och så fottar de. Det är ju jätte jobbigt för puppilerna kan ju inte bli små. Så där sitter man och gråter.
Men det såg bra ut sa läkaren. Så jag behöver inte göra det föen om 2 och ett halft år:D                                                            image38image39
Sen efteråt gick vi på Café Lundagård och åt kanelbullar för det är ju kanelbullens dag!   Ciao!                                                                                     




Kommentarer
Postat av: Martina

usch för doktorn jippie för kanelbullar :D

2007-10-04 @ 17:03:04
URL: http://martiiiina.blogg.se
Postat av: maja

haha,min pappa berättade om såna ögondroppar en gång , som han tog och va helt blind sen XD så det var klurigt att gå hem..

2007-10-04 @ 20:17:22
Postat av: Alice

oj :S läskigt. varför testade de det?

2007-10-06 @ 18:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0